Winkelmandje
0.00

Douwe’s eerste 1000 dagen met SPRUIT

SPRUIT is jarig! De belangrijke mijlpaal van 1000 dagen is bereikt. Voor baby’s zijn de eerste 1000 dagen cruciaal in hun smaakontwikkeling en dus bepalend voor hun verdere leven. Voor een bedrijf zijn die eerste 1000 dagen net zo belangrijk. We vragen naar Douwe’s eerste 1000 dagen met SPRUIT.

Wat kun je vertellen over de eerste 1000 dagen van SPRUIT?

1000 dagen geleden bezorgden wij met SPRUIT de eerste maaltijden thuis bij gezinnen in Amsterdam. Dat deden we zelf, want wij wilden zoveel mogelijk leren van de reacties die wij kregen van onze klanten. Als ik hierop terugkijk was het een fantastische periode, waarin we de basis legden voor ons bedrijf en het merk SPRUIT. Zorgvuldig hebben we in de periode daarna ons merk en bedrijf opgebouwd en hebben we geleerd waarom en wanneer ouders kiezen voor echt lekker en vers eten voor hun jonge kinderen. Mede dankzij onze klanten is SPRUIT voorloper in het aanbod voor verse baby- en peutermaaltijden.  

En toen?

Dit bleef ook niet onopgemerkt door de bekende supermarkten. Albert Heijn belde ons in de zomer van 2018 met de vraag of wij interesse hadden om eens kennis te komen maken. Net zoals SPRUIT gelooft Albert Heijn erin dat de toekomst van vers in vriesvers ligt. Wij spraken dan ook af om snel een samenwerking te starten. Eerst met een pilot in 3 winkels, vervolgens door naar 70 winkels in maart dit jaar. Al snel volgden Crisp, een online supermarkt en een succesvolle pilot bij Jumbo. 

De missie?

Het is onze missie om zoveel mogelijk kinderen kennis te laten maken met echt vers en smaakvol eten. Retail is wat mij betreft hét kanaal om zoveel mogelijk gezinnen te bereiken. De samenwerking die we nu hebben met AH, Crisp en Jumbo is erg leuk en samen spreken we over het ontwikkelen van nieuwe maaltijden en uitbreiding van ons productaanbod. 

De toekomst?

Om zoveel mogelijk gezinnen te bereiken in onze missie zijn we continu bezig om onze producten zo makkelijk mogelijk beschikbaar te maken voor consumenten. We kunnen nu alle Nederlandse gezinnen bereiken via onze eigen online shopAH.nl of Crisp, maar we weten dat onze maaltijden vaker op tafel staan wanneer deze gewoon in elke winkelmand kunnen. Daarom zijn we op dit moment met verschillende supermarktformules in gesprek. Daarnaast hebben we er ook nog een paar op ons verlanglijstje staan.

Werk aan de winkel dus!