Winkelmandje
0.00

Veelgestelde vragen

Over SPRUIT

​Ben je bij SPRUIT verplicht tot maandelijkse leveringen?

Nee, SPRUIT is flexibel. Je kunt je bestelling altijd aanpassen, of overslaan, tot en met de uiterste besteldatum. Wil je je bestelling aanpassen? Log in via de inlogpagina.

Wat bedoelt SPRUIT met smaakontwikkeling?

De smaak van je kind ontwikkelt zich grotendeels in de eerste 1000 dagen en die beginnen al tijdens de zwangerschap. Als je kindje in deze periode veel smaken leert waarderen, is de kans groter dat je kindje later ook gevarieerd zal eten. Met onze verse maaltijden raakt je kind vanaf het begin gewend aan de natuurlijk smaak van groenten. Zo stimuleren we een gezonde smaak!.

Het ontwikkelen van smaak gaat niet zomaar. Kinderen moeten smaken vaker proeven voordat ze eraan gewend raken, soms wel 10 tot 15 keer. Daarom zal je zien dat maaltijden regelmatig terugkomen in onze maandmenu’s.

Hoe vaak kan mijn kind van SPRUIT eten?

Het menu van SPRUIT bestaat uit 9, 14 of 18 maaltijden. De maaltijden zijn aangepast aan de behoeften van jouw kind. Dit betekent dat de hoeveelheid voeding en ingrediënten zijn geoptimaliseerd per leeftijdscategorie.

De allerkleinsten kunnen van de maaltijd van 120 gram zelfs vaker dan één keer eten.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Dat is heel gemakkelijk. Je kunt ons bereiken per e-mail via info@eetspruit.nl.

​Ik wil graag mijn bestelling aanpassen. Wat moet ik doen?

Dat is heel eenvoudig! Ga naar eetspruit.nl en log in. Tot en met de zondag voor de bezorgdatum kun je je bestelling aanpassen.

Wat houdt flexibel precies in?

Flexibel betekent bij ons dat jij kiest wanneer je een SPRUIT menu wilt ontvangen. Je betaalt dus alleen voor wat je krijgt. Je kunt jouw bestelling via eetspruit.com/wijzigingsformulier tot en met de laatste zondag van de maand aanpassen.

​Hoe kan ik betalen?

Bij SPRUIT betaal je via iDeal en/ of automatische incasso op jouw bankrekening. Je machtigt ons hiervoor tijdens je eerste bestelling en wij zorgen voor de rest. Dat is veilig en wel zo gemakkelijk.

Hoe kan ik opzeggen?

Dit doe je eenvoudig door in te loggen via ‘mijn account’. Tot en met de laatste zondag van de maand kun je bij ons opzeggen. Wij leren graag van jouw ervaring dus zijn benieuwd naar de reden van jouw opzegging.

Zijn de maaltijden van SPRUIT verkrijgbaar in winkels?

Jazeker! De maaltijden van SPRUIT liggen in 79 Albert Heijn winkels door heel het land. Kijk op eetspruit.nl/albertheijn-winkels om te zien waar jij je SPRUIT maaltijd kan halen. Natuurlijk zijn de SPRUIT maaltijden ook nog online te bestellen via onze site. Na het plaatsen van je bestelling heb je de maaltijden na maximaal 4 weken in huis. Wist je dat onze maaltijden ook in de horeca verkrijgbaar zijn? Kijk op www.eetspruit.nl/horeca voor de horecagelegenheden die SPRUIT op de kaart hebben staan.

Over maaltijden en ingrediënten

Waarom zijn de maaltijden van SPRUIT bevroren?

Bevroren maaltijden zijn verser dan vers. Direct na de bereiding worden de maaltijden, zonder gebruik van conserveringsmiddelen ingevroren. Zo blijven de maaltijden op een constante temperatuur en blijven smaken en voedingswaarden op het allerhoogste niveau.

Hoe lang blijven de maaltijden na bezorging goed?

Onze maaltijden worden na de bereiding direct ingevroren. Ook op het moment van bezorging zijn de maaltijden bevroren en dienen direct in de vriezer te worden geplaatst. In de vriezer blijven de maaltijden 12 maanden goed. Na ontdooien zijn de maaltijden 2 dagen vers.

Zo weet je zeker dat je je kind altijd het beste en volledig vers voorschotelt!

Hoe groot zijn de porties?

SPRUIT levert de juiste porties voor elke leeftijd. Elke leeftijdscategorie krijgt daarom een verschillende hoeveelheid per portie:

4-8 maanden: 120 gram per portie

8-12 maanden: 150 gram per portie

vanaf 12 maanden: 200 gram per portie

​Welke verse ingrediënten gebruikt SPRUIT?

SPRUIT bereidt haar maaltijden met alleen maar verse ingrediënten die worden geleverd op de dag dat wij koken. Wij maken, voor zover mogelijk, gebruik van biologische seizoensproducten en duurzame en biologische leveranciers. Wij zorgen ervoor dat de ingrediënten in onze maaltijden perfect zijn afgestemd op de leeftijd en behoefte van jouw kind.

​Houdt SPRUIT rekening met allergieën?

Wij houden zoveel mogelijk rekening met allergieën, maar omdat wij met een vast menu werken is het mogelijk dat er met ingrediënten wordt gekookt waar jouw kind gevoelig voor is. Op het etiket van elke maaltijd is alle informatie over allergenen te vinden. In ons aanmeldformulier kun je aangeven waar jouw kindje gevoelig voor is, zodat we daar rekening mee kunnen houden. Als je meer informatie nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen via info@eetspruit.nl.

Wat heb ik thuis nodig?

De maaltijden van SPRUIT warm je na ontdooien au bain-marie op. Dat betekent dat je alleen een pan of kom met heet water nodig hebt. Uiteraard is het ook mogelijk om de maaltijden in de magnetron te ontdooien en op te warmen.

Is SPRUIT biologisch?

SPRUIT doet haar best om zoveel mogelijk biologisch te koken. Omdat de kwaliteit van biologische producten niet altijd kan worden gegarandeerd, kiezen wij er soms voor om ingrediënten te gebruiken die geen biologisch keurmerk hebben. Zo zorgen we ervoor dat de kwaliteit van onze maaltijden hier niet onder lijdt en jouw kindje het allerbeste krijgt. Onze vis- en vleesproducten zijn wel te allen tijde biologisch.

Waarom zijn de groenten van een SPRUIT maaltijd gestoomd en niet gekookt?

Gestoomde groenten houden meer voedingsstoffen en natuurlijke kleur dan gekookte groenten. Omdat de groenten van onze maaltijden worden gestoomd, zal je kindje de maximale voedingswaarde tijdens de maaltijd te krijgen.

Waarom wordt er geen zout of suiker toegevoegd aan de maaltijden?

Het is simpelweg niet nodig om dit toe te voegen. De natuurlijke smaak van de groenten is voldoende om je kindje te behagen.

De smaak van je kindje ontwikkelt zich vanaf het allereerste hapje. Om een goede smaakontwikkeling te stimuleren, geef je je kindje een gezonde start zonder toegevoegde suikers en zout.

Over bestellen en bezorgen

Voor welke data kan ik SPRUIT bestellen?

De maandboxen kunnen voor de volgende data besteld worden:

Maandbox oktober

Bestellen: t/m 29 september

bezorgdatum: maandag 7 of dinsdag 8 oktober

Maandbox november

Bestellen: t/m 27 oktober

bezorgdatum: maandag 4 of dinsdag 5 november

Wat is het bezorggebied van SPRUIT?

SPRUIT bezorgt in heel Nederland, met uitzondering van de waddeneilanden.​

Op welke dagen en tijden bezorgen jullie?

Wij bezorgen onze maandmenu’s op maandag- en dinsdagavond tussen 17:00 en 22:00.

Het is belangrijk dat het menu van SPRUIT persoonlijk in ontvangst wordt genomen. Onze transportpartner verstuurt een bericht met de exacte bezorgtijd naar het door jou opgegeven telefoonnummer. Geef bij de bestelling aan waar wij de maaltijden mogen bezorgen of wanneer je onverhoopt niet thuis bent. Indien jouw bestelling niet kan worden aangenomen, wordt deze mee teruggenomen door onze transportpartner.

Hoe blijven de menu’s gekoeld gedurende de bezorging?

Onze menu’s worden diepgevroren bezorgd met speciaal vriestransport van onze transportpartner. Zo krijg je alles lekker vers in huis.

Moet ik betalen voor de bezorging?

Bij de maandbox zijn de bezorgkosten inbegrepen. Indien je de Enkele Box bestelt, komt hier €4,95 aan bezorgkosten bij.

​Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?

Stuur direct een mail naar info@eetspruit.nl of vul het contactformulier in op onze website. We zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling ontvangt.

Over menu’s

Uit welke menu’s kan ik kiezen?

SPRUIT biedt menu’s van 9, 14 of 18 maaltijden. Deze menu’s worden aangeboden voor drie verschillende leeftijdscategorieën: 4-8 maanden, 8-12 maanden en vanaf 12 maanden. De structuur en hoeveelheid voeding en ingrediënten variëren per leeftijdscategorie. Je bepaalt zelf voor welke leeftijdscategorie je kiest. Heb je bijvoorbeeld het gevoel dat je kind na 7 maanden al klaar is voor de volgende stap, dan is het geen enkel probleem om alvast over te stappen naar de categorie 8-12 maanden.

Wanneer en hoe kan ik het menu voor de volgende maand bekijken?

In de eerste week van de maand vind je op onze website een nieuw maandmenu in de shop bij de desgewenste box.

Over verpakking

Is de verpakking BPA-vrij?

Ja, al onze verpakkingen zijn BPA-vrij, veilig voor gebruik in de magnetron en gemakkelijk in het gebruik.​

Over herroepingsrecht & privacy

​Kan ik me bedenken?

Ja, je hebt een bedenktijd van 14 dagen, die ingaat op het moment dat de box wordt geleverd. Je betaalt in dat geval wel voor de boxen die tijdens deze veertien dagen al geleverd zijn. Lees meer hierover in onze ‘Algemene voorwaarden’.

Wat doet SPRUIT met mijn gegevens?

SPRUIT houdt jouw gegevens voor zichzelf. Wij gebruiken jouw gegevens alleen om de best mogelijke service te bieden. De details vind je in onze ‘Privacy Statement’. Dit zijn speciale regels volgend uit de wet bescherming persoonsgegevens.